Grad Beč je pronašao efikasno rješenje za problem koji muči brojne evropske gradove – haos s nepropisno ostavljenim električnim trotinetima. Zahvaljujući sveobuhvatnom paketu mjera koji je uveden sredinom 2023. godine, Beč je uspio vratiti red na svoje ulice i trotoare, a broj prekršaja je u značajnom padu.
"Naš cilj je bio da stanemo ukraj neredu s trotinetima. Uspjeli smo zahvaljujući saradnji više službi i pooštrenim pravilima", izjavila je članica bečke vlade zadužena za mobilnost, Ulli Sima.
Među ključnim mjerama koje su doprinijele uspjehu uvođenja reda u korištenje električnih trotineta u Beču ističe se potpuna zabrana parkiranja na trotoarima. Korisnici sada svoje trotinete moraju ostavljati isključivo na za to označenim mjestima, u stalcima za bicikle ili uredno uz rub ceste. Istovremeno, broj operatera i vozila na bečkim ulicama značajno je smanjen. Dok je 2019. godine grad imao devet firmi sa 9.000 trotineta, danas djeluju samo dvije firme, s maksimalno 4.000 vozila.
Grad Beč je 2024. godine dodatno unaprijedio infrastrukturu, povećavši broj posebno označenih parking zona za trotinete sa početnih 30 na čak 400 lokacija. Uvedene su i pojačane kontrole, ne samo kroz komunalne službe, već i kroz obavezu operatera da formiraju vlastite terenske timove za nadzor i pravilno parkiranje trotineta. Kazne za prekršaje su udvostručene i sada iznose 50 eura, a uz to su mogući i dodatni penali definisani ugovorima s operaterima.
Važan dio reforme odnosi se i na tehnička poboljšanja samih trotineta. Svi uređaji moraju biti opremljeni registarskom oznakom, pokazivačima smjera, dvostrukim kočionim sistemom, zvučnim upozorenjem i stabilnim osloncem za parkiranje. Također, uvedene su zabrane kretanja u područjima poput bolnica, tržnica i stambenih kompleksa, dok se u zonama s pješačkim prioritetom automatski smanjuje brzina kretanja.
Od početka provođenja novih pravila, broj prekršaja je pao s nekoliko hiljada mjesečno na svega 127 u junu 2025. godine. Ukupno je od juna 2023. izdato više od 52.000 kazni operaterima koji nisu uklonili nepropisno parkirane trotinete.
Beč je ovim potezom postao primjer kako balansirati između tehnoloških inovacija i sigurnosti u saobraćaju, lekcija koja bi mogla biti korisna i za gradove u Bosni i Hercegovini koji se sve češće suočavaju s istim izazovima.